Заміна пружин та амортизаторів
Заміна пружин та амортизаторів при їх виході з ладу є обов’язковими для забезпечення комфорту та безпеки водія та пасажирів автомобіля. Підвіска включає велику кількість елементів, які забезпечують керованість транспортного засобу в русі, плавність ходу і стійкість у поворотах. При цьому однією з найважливіших складових системи є пружини. Вони захищають силовий агрегат, кузов та інші вузли автомобіля від ударного впливу при проїзді різноманітних нерівностей та забезпечують необхідний кліренс.
При проїзді нерівностей пружини підвіски стискаються і розтискаються, і без наявності демпфуючого елемента цей процес призводив би до неконтрольованих коливань. Тому як демпфер у підвісці використовуються амортизатори. Коли система пружина/амортизатор збалансована, автомобіль має високу плавність ходу та гарну керованість. При порушенні балансу, коли одна із складових системи виходить з ладу, другий елемент піддається підвищеному навантаженню і раніше належного терміну зношується. Отже, можна дійти невтішного висновку, що нормальне функціонування пружин і амортизаторів безпосередньо залежить від справності одне одного.
Ознаки, що говорять про знос/вихід з ладу пружин:
– Просідання автомобіля на одне колесо, нерідко різниця видно неозброєним оком;
– зменшився кліренс або автомобіль сильно «просідає» при звичайному навантаженні. Хід підвіски на стиск мінімальний (найчастіше виникає при частих перевантаженнях автомобіля);
– сторонні звуки у підвісці, хоча помітного «просідання» чи ознак зношеності амортизатора немає. З великою ймовірністю відламався шматок на кінці пружини;
– на пружині при візуальному огляді виявлено іржу. Корозія порушує структуру металу, через що він стає менш пружним та ламким;
– за відчуттями підвіска стала жорсткішою, а амортизатор постукує через обмеження ходу – це привід перевірити стан пружин.
Залежно від марки машини, умов експлуатації та стилю водіння пружини витримують пробіг від 50 до 200 тис. км. Середньостатистичний термін експлуатації становить приблизно 100 – 150 тис. км. Цей показник приблизно вдвічі перевищує ресурс амортизаторів. Таким чином, пружини необхідно змінювати під час другої планової заміни амортизаторів.