Заміна ременя/ланцюга ГРМ
Двигуни внутрішнього згоряння (ДВС) оснащені газорозподільним механізмом (ГРМ), який подає подавати паливоповітряну суміш і виводити відпрацьовані гази. У більшості моторів дана система механічна і приводиться в дію ременем або ланцюгом ГРМ, які потребують періодичної заміни.
З ременем ГРМ все досить просто, після встановлення його необхідно перевірити через 60 тис. км пробігу, а поміняти через 120 тис. км разом із усім механізмом натягу та заспокоєння.
Досвідчені механіки вважають, що друга та наступні заміни ременя мають проводитися вже після 100 тис. км пробігу, оскільки двигун зношується та ударні навантаження на ремінь збільшуються.
Ланцюг ГРМ знаходиться всередині двигуна, тому при його заміні є власні нюанси, а саме двигун доведеться розбирати. Не цілком звичайно, але робота сама по собі не проста. На відміну від ременя, ланцюги ГРМ не мають певних інтервалів для заміни, все залежить від характеру експлуатації автомобіля. І це означає, кожен випадок індивідуальний й у правильної діагностики стану ланцюга необхідно їхати на СТО. При заміні ланцюга ГРМ обов’язково треба проводити заміну напрямних та заспокійливих планок, а також натягувачів ланцюга. Крім того, у певних випадках заміни вимагають зірочки колінчастого та розподільчих валів. Якщо залишити старі, то новий ланцюг швидко вийде з ладу.
Коли ланцюг ГРМ розтягується, відбувається незначне зміщення фаз газорозподілу і двигун починає працювати нестабільно. Крім того, вона починає видавати сторонній шум, що є явним сигналом заміни.